Üdvözlünk kedves Vásárló!
Ne hagyjatok ki semmiből!


PlayStation 3 játékvásárlási tanácsadó

2285



A Sony PlayStation 3 videójáték-konzolja az előző géptől, a legendásan sikeres és megannyi elképesztően jó játékot megélt PlayStation 2-től eltérően már igencsak multifunkcionális gép lett. Az egyedül vagy párban játszható játékok és a mozizás (ezúttal DVD mellett természetesen a Blu-Ray filmek lejátszására is lehetőségünk van ) mellett a PlayStation 3 kapcsolódik a Sony online hálózatához (amely PC-ről, PS3-ról és PSP-ről érhető el), a PlayStation Network-höz is. Ez a felület teljesen ingyen ad lehetőséget arra, hogy online multiplayer játékokkal töltsük el az időnket - alapvetően tehát, mint ahogy az Xbox 360 esetében, itt is ketté kell választanunk az esetleg megvásárolható játékok listáját. A két típus pedig:


- Az egyedüli szórakozást kínáló játékok csoportja
- Az interneten többen játszható játékok csoportja (akár egymást segítve, akár egymás ellen)


A PlayStation 3 bár csak 2007 óta van a piacon, abból a szempontból más helyzetben van, mint a riválisa, hogy a gép elszánt és nem ritkán Sony-tulajdonban lévő fejlesztői az első PS3-as játékuknál általában inkább az egyjátékos tartalomra összpontosítottak, és semmiféle online multiplayert nem is nagyon kínáltak - kivételek azért persze itt is akadtak. Így mostanra elmondható, hogy az egyedüli szórakozást kedvelő játékosok és a többjátékos csatározásokat kedvelők is találnak majd számukra megfelelő darabokat szép számmal - mi most azokat válogattuk össze, amelyeket egy új PlayStation 3 megvásárlásakor érdemes kipróbálni - a kritérium tehát a minőség, nem pedig a megjelenés dátuma.

VIDEÓJÁTÉKOS SZOKÁSOK, TÖBBEN JÁTSZHATÓ ONLINE JÁTÉKOK, SZAVATOSSÁG

Az elmúlt jó pár évben a hétköznapi, videójátékkal nem játszó emberek számára láthatatlanul lezajlott egy változás a videójáték-világban, amely leginkább azt jelentette, hogy egyre több és több ember játszik "online multiplayer" játékkal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a játékosok már régen nem egyedül terelik a főszereplőt a játékokban, és nem egyedül próbálják meg leküzdeni a játékban szereplő kihívásokat. Többen játszani egészen sok fajta módon lehet. Az egyik legalapvetőbb, és a régen általunk egyedül játszott élményre leginkább hasonlító az úgynevezett ko-operatív (röviden koop, vagy co-op) játék: itt azt kell elképzelni, hogy a sztorit nem egyedül tekintjük meg, hanem van velünk egy emberi játékos, aki segít nekünk. Sok játékban az egyjátékos történet egyedül is végigjátszható, ekkor néha akadnak a gép által irányított segítőink - ha viszont coop módban játsszuk ugyanezt a játékot, akkor ezen segítők valamelyikét bizony nem a gép, hanem az ismerősünk irányítja majd. Értelemszerűen több nehézségi fokozat elérhető, és gyakran a legnehezebb, legveszélyesebb fokozatokon egyedül nem is nagyon érdemes próbálkozni - erre valóak a barátok, hiszen egy jól összedolgozó csapat bármelyik akciójátékban hatékonyabb, mint egyetlen ember. 



Persze nem a "koop" az egyetlen több játékos által játszható játékmód a mai játékokban. A Multiplayer opciók esetében szinte minden játékfejlesztő elkészíti azokat az arénákat és azokat a szabályokat, amelyek lehetővé teszik, hogy több játékos csapatokat alkosson, az így elkészült csapatok pedig egész egyszerűen egymás ellen harcolnak. A cél a zászló megszerzése, bázisfoglalás, egymás likvidálása - bármi lehet, a szabályok játékmódtól és játéktól függenek, minden helyzetben mások és mások. Itt a kommunikációra nagyon figyelni kell - a legjobb egy headset használata, amelyet játéktól függően támogat vagy nem támogat a gép.

És hogy mindez miért fontos új játék vásárlásakor?

A multiplayer játékok, a multiplayer mentalitás fontosságát az jelzi, hogy manapság egyre gyakrabban találkozhatunk olyan játékkal, amely egyedül játszva egyáltalán nem olyan élvezetes, nem akkora élmény, mint többedmagunkkal, közösen feladatokat megoldva vagy egymás ellen harcba indulva. És ez csak a történet egyik fele: a másik az, hogy az ilyen online játékra kihegyezett videójátékok közül csak keveset szeret meg úgy a PlayStation Network hazai és nemzetközi közönsége, hogy azt évek múltán is játsszák majd. Ha tehát egy kevésbé ismert, vagy régebbi online játékra kihegyezett címet vásárolunk ajándékba, akkor könnyen lehet, hogy nem találunk majd senkit a játékban, aki ellen vagy akivel játszhatunk.

Amikor tehát videójátékot vásárolunk, és úgy döntünk, hogy kipróbáljuk valamelyik ilyen többjátékos módokkal bíró, erre a stílusra kihegyezett játékot, akkor gyakorlatilag két lehetőségünk van. Vagy egy sikeres, pozitívan értékelt és FRISS játékot veszünk (ezek értelemszerűen drágábbak, hiszen mostani megjelenésekről van szó), vagy pedig valamivel régebbit - ekkor pedig akkor nem fogunk csalódni, ha azon játékok közül választunk, amelyekkel még ma is százezrek, adott esetben milliók játszanak rendszeresen: így biztos lesz kivel játszanunk. Ez a két csoport az, ami alapján a listánkat összeállítottuk: időtálló és népszerű régebbi címek és az éppen aktuális, divatos újdonságok.


  A LEGJOBBNAK SZÁMÍTÓ ÉS A MAI NAPIG NÉPSZERŰ ONLINE JÁTÉKOK

KILLZONE 2


A Guerilla Games PlayStation 2-es játéka, a Killzone hatalmas tervekkel indult útjára, és ezek közül olyanokat is megvalósított, mint az életképes online játékmódok (ami Ps2-n, főleg hazánkban, igen nehezen volt megvalósítható), a remekül eltalált környezet, és az igazán háborús, sci-fi hangulat. Egy dolog hiányzott: a széles rajongótábor. A Killzone második része a PlayStation 3 legszebb játékaként lett beharangozva évekkel ezelőtt, a fejlesztők pedig minden erejükkel azon voltak, hogy az első bemutató mozifilm minőségét a játékban is megőrizzék. A próbálkozást sikerrel koronázta, és a Killzone 2 tényleg gyönyörű lett, halálosan viselkedő katonákkal, háborús hangulattal, komor környezettel - és ami a legfontosabb, időtálló és minőségi online játékmódokkal, amelyben akár egymást segítve, akár az ellenséges csapat tagjaira vadászva több tucatnyi játékórát fogunk majd eltölteni. A játékban megannyi játékmód, különböző pálya, bővítés megtalálható, és a közösség bár nem akkora, mint a rivális gépek legnagyobb címeinél, ám arra bőven megfelelő, hogy a nap bármely szakaszában találjunk magunknak hozzánk hasonló erősségű ellenfeleket.


STREET FIGHTER IV


A Street Fighter sorozat hosszú, több mint tíz éves pihenő után tért vissza egy újabb számozott epizóddal - legutóbb a Dreamcast-es 3rd Strike látogatott el a gépekre, de azóta bizony az internetes játékok sokkal nagyobb teret nyertek. A Street Fighter IV éppen ezért egy olyan területre merészkedett, ahová azelőtt ritkán láttunk verekedős játékot az előző generációban: az online játékok irányába. A Street Fighter IV egy roppant kiegyensúlyozott, huszonnégy karaktert tartalmazó játék, amely virtuális sportnak számít, ahol az általunk választott szereplőt a lehető legnagyobb precizitással, hatékonysággal használjuk, megismerve különleges támadásait és kiismerve az ellenfél szándékait. A Street Fighter IV igazán hosszan tartó játék, ha egy kitartó és a verekedős játékokat szerető játékos kezébe kerül. Nem könnyű, egyáltalán nem egyszerűen és gyorsan megtanulható - ez a mai világban sokak szemében hátrány lehet -, de ha valaki a mesterévé válik, akkor soha nem látott akció-parádét lesz képes végrehajtani a képernyőn, ellenfelei nagy bánatára. A játék februárban jelent meg, és a mai napig több tízezer ember játszik vele - ezek nagy része mondjuk tapasztaltabb játékos, de az alapozás után még jobb is lesz, hogy erősebb versenyszellem uralkodik a játékon.


RESISTANCE 2

Az Insomniac Games csapata a PlayStation 3 megjelenésére nem az éppen aktuális Ratchet jáékkal készült, hanem a generációváltást kihasználva egy teljesen új sorozattal lepte meg a rajongóit: ez volt a Resistance: Fall of Man, amely egy elképzelt múltban játszódó idegen inváziót vázolt fel a játékosok számára. Mondanunk sem kell, hogy a játékos feladata mindezt megakadályozni. Feladatunk elvégzése érdekében megannyi különleges fegyvert használhattunk, némelyiket a támadó idegen technológiákra felépítve (itt látszik, hogy a Ratchet játékokból az ötletes fegyverkoncepciókat ügyesen ültették át az új sorozatba). Hogy mennyire nem jártunk teljes sikerrel a játék végére, azt a Resistance második része mutatja, amelyben az invázió második szakaszába csatlakozhatunk be - ezúttal pedig az Egyesült Államok területe áll az idegen elnyomás küszöbén. A játékot teljes egészében úgy készítették el, hogy egyedül játszva és többedmagunkkal kalandozva is élvezetes legyen: külön nyolcfős kooperatiív módban harcolhatunk vállt vállnak vetve az idegenek ellen, és több tucat játékost ereszt össze a Resistance 2 az online multiplayer módozatokban is. A játék sikeres volt, és bár nem minden rajongónak jöttek be a változások, nyugodtan mondhatjuk, hogy a megannyi ötletes fegyver és a jól kitalált pályák miatt igencsak időtálló darab kerekedett ki a Resistance második részéből. A játékot a mai napig sokan játsszák, így még most sem késő becsatlakozni.


CALL OF DUTY 4 : MODERN WARFARE / CALL OF DUTY 5: WORLD AT WAR
CALL OF DUTY 6 : MODERN WARFARE 2


A Call of Duty játékok már léteztek személyi számítógépeken az Xbox 360 megjelenése előtt is, mégis: igazi népszerűségét a sorozat a negyedik rész (alcím: Modern Warfare) megjelenése után ért el. A játék moziszerű élményt nyújtó egyjátékos kalandot kínál, a cooperatív játékmód mellett azonban ezen játékok legnagyobb előnye a hihetetlenül tartalmas, pörgős és szórakoztató játékmódokban rejlik. Amíg a "rivális" Halo sorozat a tökéletesen kiegyensúlyozott pályákra és fegyverekre helyezte a hangsúlyt, science fiction stílusban, addig a Call of Duty játékokban a játékosok szintet lépnek, a pályák és menetek közt fejlődnek, új képességekhez és erősebb fegyverekhez jutnak, ez a szerepjátékokból elcsent elem pedig rengeteg játékost tudott a képernyő elé szegezni a megjelenés óta. Időtállóság szempontjából az Infinity Ward által készített Modern Warfare (a 4. rész) bizonyult a legjobbnak, hiszen a 2007-es játékkal még ma is százezrek játszanak. Az utód, a World at War második világháborús köntösbe bújt, míg a Modern Warfare 2 friss darab, de a többjátékos csatározások miatt ez is több hónapra elegendő szórakozást nyújt majd.


Időtálló, ma is élvezhető egyedül játszható játékok: 

 



Természetesen a fenti lista csak a lehetőségeink egyik felét mutatja meg: az időtálló online multiplayer játékok mellett akadnak a régi, klasszikus módszert használó játékok is. Ezekben egy remekül megírt, kitalált és bármikor élvezhető történeten van a hangsúly, vagy hát azon, hogy a játékban csak magunkra számíthatunk, és egyedül kell boldogulnunk az adott játék szabályainak engedelmeskeve. A most következő játékok között ettől függetlenül persze akadhatnak olyan játékok, amelyek többen is játszhatóak, a lényeg azonban inkább az egyedüli tartalmon van - vagy a játék kora miatt már nem igazán találhatunk magunknak partnert vagy ellenfelet az interneten.

SZEREPJÁTÉKOK



Az Xbox 360-ra alapvetően két fajta szerepjáték érhető el - az elődtől eltérően ugyanis erre a masinára már igencsak szép számmal érkeztek japán fejlesztők által készített, "jrpg" néven becézett játékok. Itt ugyebár a karaktergenerálás helyet előre elkészített főszereplővel megyünk, és a hangsúly a történeten, a moziszerű átvezető filmecskéken van - szemben a nyugati stílusú játékokkal, ahol szabadon döntjük el, hogy mit és hogyan csinálunk (nagyjából), és a főhősünket is magunk alakítjuk. A japán szerepjátékok közül a kritikusok és a játékosok egyöntetűen a tavalyi Valkyria Chronicles mellett tették le a voksukat. Az elképzelt Európában játszódó kalandban az elnyomott kis ország beékelődik a háborúzó nagyhatalmak közé, így csak idő kérdése, hogy mikor kapunk mi is a harcokból - a játékban csapatot menedzselünk, nehezen megvívható csatákat vezényelünk le valós időben, és hangulatos átvezetőket nézhetünk meg. A nyugati stílusú szerepjátékok közül kiemelendő a fantasy világú Oblivion (Elder Scrolls IV: Oblivion), amely több tucat mellékküldetéssel, hatalmas bejárható területtel rendelkezik, száz óránál is több játékidőt kínálva.  Végezetül a poszt-apokaliptikus téma rajongóinak ajánlhatjuk a Fallout 3-at, amely bár tavalyi játék, mégis a mai napig nem nagyon látni nála szebb, nagyobb, és hangulatosabb játékot. Az akció/szerepjáték az atomkatasztrófa utáni keleti parton játszódik, és a kis túlélő közösségek sorsa CSAK rajtunk múlik. Végezetül egy egyelőre csak amerikai/japán változatban megrendelhető, hamarosan európában is megjelenő játékról beszélnénk, amely a Demon's Souls: nyugati stílus (középkori környezet, csontvázak, sárkányok, hatalmas kastélyok, komor hangulat, realista ábrázolás) és japán fejlesztők keverednek a játékban: a From Software hihetetlenül nehéz játékmenetével, tartalmas és érdekes pályáival, csapdákka, bonyolult fejlesztési rendszerrel, többszöri újrajátszhatósággal vonta fel magára a figyelmet: az igazi szerepjáték-rajongóknak tudjuk ajánlani.

AKCIÓ / KALAND / HORROR JÁTÉKOK




Nem ritka, hogy valaki csak és kizárólag az akciódús, adrenalint az izmainkba pumpáló játékokkal szeret játszani . Szerencsére Xbox 360-ra minden lehetősége megvan arra, hogy ezekkel hosszú ideig szórakozzon, hiszen rengeteg jó, akciódús játék jelent meg már az elmúlt években a gépre. Ha ügyesen akarjuk megválasztani a játékot, akkor érdemes olyat választani, amelyben több nehézségi fokozat, esetleg más karakterrel, más módon való újrajátszhatóság is helyet kap: senki nem szereti azt ugyanis, ha 6-8-10 óra játék után vége - nem olcsó mulatságról van szó, ha játékvásárlásra adjuk fejünket. A tavalyi év nagy meglepetése volt az egészen bámulatos grafikát, parkour-stílusú szabadfutást és akrobatikus mozdulatokat, és izgalmas üldözős jeleneteket interaktív módon mutató Mirror's Edge - itt mondjuk minket üldöznek, úgyhogy erősen ajánlott a maximumot kihozni képességeinkből. Időre teljesítendő plusz feladatok, magasabb nehézségi fokozat, a legextrább kihívás a fegyverhasználat nélküli végigjátszás személyében: időtálló, bármikor újrajátszható játék, már ha szeretünk menekülni. A horror és az akció kedvelői egy furcsa ellenséggel fertőzött javításra váró űrhajóból próbálhatnak elmenekülni a Dead Space című játékban - itt az ügyességünkre, a józan eszünkre, minden bátorságunkra szükség lesz, a játék pedig ügyesen elkészített pályái és az emlékezetes pillanatai miatt később is újrajátszható marad. Ha elég volt a modern darabokból, akkor itt a Prince of Persia, amely az akrobatikus képességeinket teszi próbára egy óriási kalandban, amelyben megpróbáljuk megtisztítani a sötétség erejétől a világ fontosabb szegleteit. Mozgó festményre hasonlító grafika, sok-sok ugrás, ahogy régen, és bármikor újrajátszható kaland: ez az új Prince of Persia játék. Végezetül pedig azoknak, akik szeretik a kiszámított akciót, az utolsó pillanatban elkövetett támadásokat, a precíz, kíméletlen ütésváltásokat, azoknak két tavalyi játék is rendelkezésére áll: a tavaly megjelent Devil May Cry 4 a legendás PS-sorozat legfrissebb epizódja, Dante mellett egy új főszereplővel, több nehézségi fokozattal, japán stílusú átvezető animációkkal. Hasonló a stílus, a nehézség azonban elképesztő a Ninja Gaiden 2 Sigmában, a játékban Ryu Hayabusa és hölgyismerőseinek extravagáns világmegmentő túráját élhetjük át: járunk majd az oroszoknál, harcolunk egy kicsit New York-ban, és persze bejárjuk a japán természet minden zegét-zugát, a nagyvárosi dzsungeltől kezdve egészen a hegyvidéki falukig és a vulkánokig bezáróan. A Sucker Punch (PlayStation 2-ről a Sly Cooper sorozat által ismerhettük meg őket) idén egy igen fontos játékkal lepte meg a szuperhősös képregények, mozifilmek vagy játékok kedvelődit: az inFamous a modern trendeknek megfelelően szabadon bejárható városokkal, alaposan elkészített harcrendszerrel, és ami fontosabb: egy élvezetes, pörgős sztorival bír. Így nem csak hosszan tartó szórakozást nyújthat, de szinte bármikor újra elővehető, és a GTA játékok módjára akkor is lehet játszani vele, amikor nem akarunk a történetben továbbhaladni.

CSALÁDI JÁTÉKOK, FIATALABBAKNAK SZÁNT JÁTÉKOK

Természetesen nem lenne "játék" a videójátékban, ha nem léteznének a családok számára elkészített, szórakoztató, erőszakot abszolút nélkülöző, a szórakozást és néhol a gondolkodást előtérbe helyező darabok. A legjobb partijátékok ebben a konzolgenerációban valamiért elmaradoztak, éppen ezért az embereknek alaposan nyitott szemmel kellett járni, hogy a legjobbat megtalálja. Ez pedig jelenleg két játék: a Kung-Fu Panda bár csak mozifilm-adatpáció akart lenni, mégis őszinte, aranyos, és élvezetes játék lett, és a több játékos számára kitalált játékmódok megállják a helyüket, és szórakoztatóak lesznek kicsiknek és nagyoknak is egyaránt. A PlayStation 3 különleges kiegészítőjét használva érdemes lehet megfontolni az EyePet beszerzését. Az Eyepet (amiről bővebben itt lehet olvasni) olyan játék, amely főleg a fiatalabb játékosoknak tud hosszabb távon is szórakoztató lenni: a kamera kiegészítőt használó szoftver a tévék képernyőjére odarajzol minket és a kis állatkánkat is, amelyet nevelhetünk, akit etethetünk, és akikkel különböző minijátékokat lehet játszani. Jóval szélesebb korosztálynak ajánlott, és játékidő szempontjából kiemelten fontos darab a LittleBig Planet, amely az ugrálós játékok manapság egyre kevésbé népes táborát gyarapítja. Ebben a játékban - amit egyszerre maximum négyen játszhatunk egy gépen - a zsákfiúkat és lányokat kell elvezetnünk a pálya elejétől a pálya végéig. Egyszerűen hangzik, de minden pálya egy külön kihívás: ráadásul mi magunk is készíthetünk saját pályákat, teljesen az alapoktól kiindulva, és az internetről letölthetünk más játékosok által készített pályákat is: ezekből EGYMILLIÓ van, és ingyenesen tölthetőek. Érdemes megfontolni a vásárlást, a játék ugyanis kicsiknek és nagyoknak egyaránt ajánálható, kortalan stílusa miatt.

 

Tanácsok a videójátékok kiválasztásához

Akárhogyan is nézzük, a videójátékok nem olcsóak. Akadnak persze régebbi, könyebben megvásárolható, 3 és 8 ezer körüli árkategóriában lévő játékok (ezek közül néhányra próbáltuk meg többek között felhívni a figyelmet a fenti szövegben) , de egy játékvásárlás bizony nem könnyű cselekmény a pénztárcánkra nézve, így saját érdeke mindenkinek, hogy igyekezzen jól dönteni a vásárlás előtt. Bár ajándékozáskor nyilván nem a legjobb dolog előre megbeszélni azzal a személlyel, aki az ajándékot kapja, hogy mit is szeretne venni, azért körbe lehet járni ezt a témát anélkül, hogy konkrétan meg kellene mondania bármelyikünknek, hogy milyen ajándékra, melyik játékra gondoltunk. Ismerjük meg a már meglévő játékainak címét, hogy véletlenül se vásároljunk olyat, ami már megvan neki, és kérdezzük ki arról, hogy milyen stílusokat szeret, mennyire legyen akciódús, vagy gondolkodtatós, középkori hangulatú legyen, vagy a jövőben játszódó science fiction, vagy valami modernkori? Ezek után pedig két oldal (konkrétan: Metacritic és Gamerankings ) is a segítségünkre lehet a játék kiválasztásában. Ezeken az oldalakon az összes fontosabb internetes és nyomtatott értékelő-magazin értékelését átlagolják, hogy megismerhesse bárki az adott játék nemzetközi megítélését. Irányelv, hogy nyolcvan százalék (8.0, 80+) fölött az adott játékok igen jónak minősülnek, fiatalabbaknak, mozifilmből készült játékoknál a hatvanöt, hetven százalék fölötti játékok is bizony abszolút élvezhetőek lesznek a gyermekek számára – itt a lényeg ugye inkább az, hogy ne legyen erőszakos a játék.

Végezetül, és ez talán a legfontosabb: internetkapcsolat esetén lehetőségünk van a PlayStation Network  “Game Demos” menüpontjából végigböngészni több száz játékot, és ezek mindegyike rendelkezik letölthető, ingyen kipróbálható változattal. Ezzel magunk is megbizonyosodhatunk arról, hogy mennyire erőszakos a játék, vagy megnézhetjük, hogy gyermekünk milyen stílusú játékokat élvez. A kipróbálás ingyenes, bár értelemszerűen az internetes adatforgalmunkat gyarapítja játékoknként 500-1200 megabájttal.

Ha pedig abszolút tanácstalanok vagyunk, hogy mit vegyünk a gép mellé játéknak, akkor ne vegyünk semmit, hanem várjuk meg, míg az ajándékozott kipróbál néhány demót (kipróbálható, letölthető verzió a játékokból), és a neki legjobban tetszőt kiválasztja.









Vissza
Nyomtatható verzió

|
2009-12-07 17:00:30
{{product.discount_percent}}%
{{product.popupTxt}}
+ AJÁNDÉKKAL
{{product.discount_percent}}
Eredeti ár:
{{product.orig_price}} Ft
Bruttó ár:
{{product.current_price}} Ft
{{product.current_price}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Érkezés:
{{{product.arrive_date}}}
Korábbi megjelenés:
{{product.release}}
Megjelenés:
{{product.release}}
 

Kosár tartalma: 0 tétel

Összérték: 0 Ft

www.konzolokszervize.hu
oldal tetejére