Üdvözlünk kedves Vásárló!
Ne hagyjatok ki semmiből!


Open World Játékok – átok vagy áldás a nyitott világ?

432

Voltaképpen mi is az open world játék? Mikor számít egy játék nyitott világúnak? Ez vajon egy frissen felkapott trend, vagy már évtizedek óta létezik?

open_world_jatekok

Ha pusztán a hideg tényeket nézzük, ez a zsáner egyáltalán nem számít újdonságnak, hiszen már a 80-as évek óta léteznek ilyen stílusú játékok, mégis a legnagyobb meghatározója a műfajnak az első három dimenziós Grand Theft Auto volt, ami 2001-ben jelent meg. Itt alakult meg a töltő képernyő nélkül szabadon bejárható, láthatatlan virtuális falakkal körbevett játéktér, tele küldetésekkel, gyűjthető tárgyakkal és aprólékos részletességgel megalkotott látvánnyal. A teljes játéktér bejárása tíz-tizenöt perctől akár több óráig is tarthat, mely persze nagyban függ az adott játék stílusától.

Vegyünk alapul egy nyitott fantasy világot. Nélkülözhetetlen elemnek számítanak itt a magas hegyek és fák, melyek elhozzák az adott címbe a vertikalitás fogalmát, valamint természetes tereptárgyakat képeznek, így ha például a föléd magasodó orom másik oldalán van az aktuális küldetésed célja, akkor nyilván kénytelen leszel megkerülni vagy megmászni azt, közben számtalan új kalandba keveredve. Ugyanez igaz a valós környezetben játszódó címek esetében, például ha egy New York-hoz hasonló, felhőkarcolókból és hatalmas sorházakból álló városban kalandozol, akkor az épületek ugyanúgy növelik a bejárható játékmezőt, mint a hegyek. Az open world játékok fontos elemei még a gyűjthető tárgyak, melyek célja pontosan az, hogy meglátogass és tüzetesen végigkutass minden helyszínt, ahelyett, hogy csak a fő történettel foglalkoznál.

A nyílt világú játékok egyik legnagyobb zászlóvívője a Bethesda, akik többek közt a stílusteremtő Fallout és a The Elder Scrolls szériák megalkotásáért felelősek. Akárhol is járj e játékokban, mindenhol érezni fogod, hogy a tér szinte lélegzik és tele van élettel. Ez nagyrészt az elképesztő mértékű részletgazdagság miatt lehet így, amit a játékok sztorijában is tökéletesen átérezhetsz, még akkor is, ha a Fallout egy poszt-apokaliptikus jövőképet tár elénk. A The Elder Scrolls sorozat ellenben a fantasy zsánerben alkotott maradandót, és lopta be magát a gamerek szívébe szerteágazó történeteivel és azzal a játékfunkcióval, mely következtében minden egyes cselekedeted kihatással van a sztori folyására. A széria talán leghíresebb tagja az ötödik részként megjelent Skyrim, ahol mellékküldetések százait játszhatod végig, melyek mindegyike tulajdonképpen egy külön, általad szabadon alakítható minisztori. A döntések között vannak egészen apró változásokat okozó választások és olyan, hatalmas horderejű dilemmák, mint hogy az egész Skyrim sorsát eldöntő csatában melyik oldalon szállsz harcba.

A korábban érintett Grand Theft Auto-t az open world játékok császáraként szokták emlegetni és nem véletlenül! Rablások, autóversenyek, rengeteg rombolás, robbanás és egy sosem alvó óriási város vár rád, akármelyik részét is indítsd el a sorozatnak. A GTA egyébként a legjobb példa arra, hogy egy open world játék annál sikeresebb, minél több lehetőséget rejt. Manapság már teljesen természetes a legtöbb ilyen címben a karakter legapróbb részletekbe menő testre szabása, ami jelentősen megnöveli a játékos azonosulását az általa irányított karakterrel, valamint segít identitást adni neked és barátaidnak az online összecsapások során.

Egy magára valamit is adó nyílt világú címnek ugyanis alapeleme az internetes multiplayer, hiszen ki ne szeretne monumentális akciókat átélni a barátaival? A széria témaválasztásánál fogva számtalan botrányt generált az évek során, de ez csupán annak tudható be, hogy a Rockstar Games szándékosan olyan kérdésköröket érint, melyek a nyugati társadalomban tabunak számítanak.

Szintén a gengszterek világát mutatja be a Saints Row széria, ahol természetesen a bandaháborúk körül forog a sztori, célod pedig, hogy az egész városnak te légy az alvilági vezetője. A játék első két része még viszonylag komoly stílusban készült el, ezt követően azonban eluralkodott a kreatív káosz a sorozaton és teljesen őrült ötletek, valamint történések közepén találhattad magad az általad megalkotott karakterrel.

Amint látható tehát az open world játékok műfaja messze túlmutat azon, hogy egy nagy, szabadon bejárható területen össze kell gyűjteni tárgyakat vagy lelőni az ellenfeleket, hiszen egy igazán látványos nyílt világ megalkotása rengeteg munkát és odafigyelést igényel. Ha rossz a történet és / vagy a játékmenet, akkor lehet akármilyen jó is a grafika, a végeredmény nem válik igazán emlékezetessé. A stílus eltűnésétől azonban nem kell félni, hiszen nyilván te is imádod a felfedezést és ha belemerülhetsz egy olyan élő, lélegző helyszínbe, ahol csak rajtad áll, hogy mit csinálsz és mire használod a kezedben lévő szabadságot…
 


Vissza
Nyomtatható verzió

|
2018-08-16 14:33:06
{{product.discount_percent}}%
{{product.popupTxt}}
+ AJÁNDÉKKAL
{{product.discount_percent}}
Eredeti ár:
{{product.orig_price}} Ft
Bruttó ár:
{{product.current_price}} Ft
{{product.current_price}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Érkezés:
{{{product.arrive_date}}}
Korábbi megjelenés:
{{product.release}}
Megjelenés:
{{product.release}}
 
Árukereső.hu Árukereső.hu
www.konzolokszervize.hu
oldal tetejére