Üdvözlünk kedves Vásárló!
Ne hagyjatok ki semmiből!


Xbox 360 játékvásárlási tanácsadó

3031



A vásárlási tanácsadónk legelső részében nagyjából sikerült összefoglalni, hogy milyen konzolok vannak most a piacon, és hogy ezek között milyen kritériumok, milyen igények alapján válogathatunk. A tanácsadó következő részében az Xbox 360 hardverével foglalkoztunk: a gép mellé ugyanis megannyi kiegészítő kapható, az embernek pedig nem árt tisztában lenni azzal, hogy mire használja a gépet, és hogy ezek milyen extra kiadásokat fognak jelenteni. Ahogy azt ott is leírtuk, alapvetően két különböző felhasználási módja van a gépnek:


- Vagy egyedül játszunk vele, internetre kötve vagy anélkül,
- Vagy pedig az internetes szolgáltatást, az Xbox Live lehetőségeit kihasználva többedmagunkkal játszunk, akár egymást segítve, akár egymás ellen.

Ezzel a hardveres részen, a gépen és a kiegészítőkön már túlestünk, van azonban egy legalább ennyire fontos probléma is minden konzol vásárlásakor: "milyen játékot vegyek a géphez"? Ez az a kérdés, amit a legtöbben feltesznek maguknak vagy közeli ismerőseiknek, és igazándiból nem is lehet rá egyértelmű, mindenképpen jó választ adni. Abba a hibába azonban nem szabad beleesni, hogy egy új konzol megvásárlásakor a gyermekünk vagy az éppen aktuális magazinunk útmutatása és kérése alapján az éppen most megjelent legdrágább, legfrissebb videójátékokat tesszük be a kosárba a gép mellé: nem feltétlenül igaz az ugyanis a konzoljátékokra, hogy a legfrissebb a kötelezően legjobb darab. 

VIDEÓJÁTÉKOS SZOKÁSOK, TÖBBEN JÁTSZHATÓ ONLINE JÁTÉKOK, SZAVATOSSÁG

Az elmúlt jó pár évben a hétköznapi, videójátékkal nem játszó emberek számára láthatatlanul lezajlott egy változás a videójáték-világban, amely leginkább azt jelentette, hogy egyre több és több ember játszik "online multiplayer" játékkal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a játékosok már régen nem egyedül terelik a főszereplőt a játékokban, és nem egyedül próbálják meg leküzdeni a játékban szereplő kihívásokat. Többen játszani egészen sok fajta módon lehet. Az egyik legalapvetőbb, és a régen általunk egyedül játszott élményre leginkább hasonlító az úgynevezett ko-operatív (röviden koop, vagy co-op) játék: itt azt kell elképzelni, hogy a sztorit nem egyedül tekintjük meg, hanem van velünk egy emberi játékos, aki segít nekünk. Sok játékban az egyjátékos történet egyedül is végigjátszható, ekkor néha akadnak a gép által irányított segítőink - ha viszont coop módban játsszuk ugyanezt a játékot, akkor ezen segítők valamelyikét bizony nem a gép, hanem az ismerősünk irányítja majd. Értelemszerűen több nehézségi fokozat elérhető, és gyakran a legnehezebb, legveszélyesebb fokozatokon egyedül nem is nagyon érdemes próbálkozni - erre valóak a barátok, hiszen egy jól összedolgozó csapat bármelyik akciójátékban hatékonyabb, mint egyetlen ember. 



Persze nem a "koop" az egyetlen több játékos által játszható játékmód a mai játékokban. A Multiplayer opciók esetében szinte minden játékfejlesztő elkészíti azokat az arénákat és azokat a szabályokat, amelyek lehetővé teszik, hogy több játékos csapatokat alkosson, az így elkészült csapatok pedig egész egyszerűen egymás ellen harcolnak. A cél a zászló megszerzése, bázisfoglalás, egymás likvidálása - bármi lehet, a szabályok játékmódtól és játéktól függenek, minden helyzetben mások és mások. Itt a kommunikációra nagyon figyelni kell, az Xbox Live persze lehetővé teszi, hogy a csapatok az Xbox 360-as headset segítségével egymás között beszélgessenek, persze Xbox Live előfizetés esetén mindez nem jár pluszköltséggel - bármikor kezdeményezhetünk Partibeszélgetést a barátaink között.

És hogy mindez miért fontos új játék vásárlásakor?

A multiplayer játékok, a multiplayer mentalitás fontosságát az jelzi, hogy manapság egyre gyakrabban találkozhatunk olyan játékkal, amely egyedül játszva egyáltalán nem olyan élvezetes, nem akkora élmény, mint többedmagunkkal, közösen feladatokat megoldva vagy egymás ellen harcba indulva. És ez csak a történet egyik fele: a másik az, hogy az ilyen online játékra kihegyezett videójátékok közül csak keveset szeret meg úgy az Xbox Live hazai és nemzetközi közönsége, hogy azt évek múltán is játsszák majd. Ha tehát egy kevésbé ismert, vagy régebbi online játékra kihegyezett címet vásárolunk ajándékba, akkor könnyen lehet, hogy nem találunk majd senkit a játékban, aki ellen vagy akivel játszhatunk. Szerencsére a Microsoft hétről hétre közli az Xbox Live "aktivitási listát", és ezek alapján jól látszik, hogy vannak olyan videójátékok (a lenti listában ezek szerepelnek, többek között), amelyekkel ma is, még évekkel a megjelenés után is játszanak, és szeretik: vagyis ezek a játékok kiállták az idő próbáját.

Amikor tehát videójátékot vásárolunk, és úgy döntünk, hogy kipróbáljuk valamelyik ilyen többjátékos módokkal bíró, erre a stílusra kihegyezett játékot, akkor gyakorlatilag két lehetőségünk van. Vagy egy sikeres, pozitívan értékelt és FRISS játékot veszünk (ezek értelemszerűen drágábbak, hiszen mostani megjelenésekről van szó), vagy pedig valamivel régebbit - ekkor pedig akkor nem fogunk csalódni, ha azon játékok közül választunk, amelyekkel még ma is százezrek, adott esetben milliók játszanak rendszeresen: így biztos lesz kivel játszanunk. Ez a két csoport az, ami alapján a listánkat összeállítottuk: időtálló és népszerű régebbi címek és az éppen aktuális, divatos újdonságok.


  A LEGJOBBNAK SZÁMÍTÓ ÉS A MAI NAPIG NÉPSZERŰ ONLINE JÁTÉKOK

HALO 3 / HALO 3 ODST


A Bungie által 2007 szeptemberében kiadott Halo-játék a legendás és igencsak népszerű sorozat legutolsó, trilógia-zárásként elkönyvelt epizódja. A történet bár közvetlen folytatása az első két résznek, azért az első két részt kihagyó játékosok is ugyanúgy élvezni fogják azt a rövid bemelegítő pályák után. A Halo 3 legnagyobb időtálló ereje két dologban rejlik. Az első: a történetet maximum négyen, együtt összedolgozva játszhatjuk végig, a legkomolyabb nehézségi fok (Legendary) csak így végezhető ki, a legnehezebb szituációkat csak így tudjuk valóban összedolgozva megoldani. A másik előnye a játéknak az egészen hihetetlenül jól összerakott egymás elleni multiplayer: több mint másfél tucat pálya, legalább ennyi különböző játékmód, egyszerű és ésszerű matchmaking (egy gombnyomás, és keresi nekünk az ellenfelet a játék automatikusan) - és ennek köszönhető, hogy legalább 60-100 ezer ember játszik a játékkal a nap bármely szakaszában. A nemrég megjelent Halo3: ODST az alapjáték összes multiplayer pályáját tartalmazza, és egy új kampányt élhetünk át egyedül vagy többedmagunkkal.


STREET FIGHTER IV


A Street Fighter sorozat hosszú, több mint tíz éves pihenő után tért vissza egy újabb számozott epizóddal - legutóbb a Dreamcast-es 3rd Strike látogatott el a gépekre, de azóta bizony az internetes játékok sokkal nagyobb teret nyertek. A Street Fighter IV éppen ezért egy olyan területre merészkedett, ahová azelőtt ritkán láttunk verekedős játékot az előző generációban: az online játékok irányába. A Street Fighter IV egy roppant kiegyensúlyozott, huszonnégy karaktert tartalmazó játék, amely virtuális sportnak számít, ahol az általunk választott szereplőt a lehető legnagyobb precizitással, hatékonysággal használjuk, megismerve különleges támadásait és kiismerve az ellenfél szándékait. A Street Fighter IV igazán hosszan tartó játék, ha egy kitartó és a verekedős játékokat szerető játékos kezébe kerül. Nem könnyű, egyáltalán nem egyszerűen és gyorsan megtanulható - ez a mai világban sokak szemében hátrány lehet -, de ha valaki a mesterévé válik, akkor soha nem látott akció-parádét lesz képes végrehajtani a képernyőn, ellenfelei nagy bánatára. A játék februárban jelent meg, és a mai napig több tízezer ember játszik vele - ezek nagy része mondjuk tapasztaltabb játékos, de az alapozás után még jobb is lesz, hogy erősebb versenyszellem uralkodik a játékon.


FORZA MOTORSPORT 3


Az autóversenyzős játékok rajongói az elmúlt évek alatt nem voltak túlzottan elkényeztetve, már ami a realistább megközelítésű versenyjátékokat illeti: egyedül a Turn10 Forza Motorsport 2-je jelentett felüdülést, a szabadon módosítható kocsikkal, a rengeteg tuningolási és finomhangolási lehetőséggel. A már igencsak "régen" megjelent játékot hosszú éveken keresztül játszották a rajongók, az Xbox Live lehetőségeit kihasználva csodaszép versenyautók, megdöntésre váró rekordok születtek ezrével: a sorozat pedig az idén ősszel egy harmadik részt is kapott. A Forza Motorsport 3 időtálló szórakozás, egész egyszerűen azért, mert minden szempontból javított a második részen, szebb grafikával, több kocsival, több pályával, jobb online lehetőségekkel kecsegtet. Továbbra is elkészíthetjük saját kocsinkat, és továbbra is versenyezhetünk barátaink vagy idegenek kocsija ellen, láthatatlan tökéletes-közeli körök idejének megdöntéséért, vagy egyszerűen csak a puszta szórakozásért: ha szeretjük az autóversenyeket vagy magukat az autókat, akkor a Forza Motorsport 3 a tökéletes választás Xbox 360-on. Utód, a címére pályázó autóverseny pedig még csak bejelentve sincs: majd talán a negyedik rész, ha bejelentik valaha - az pedig még évek távlatában várható.


CALL OF DUTY 4 : MODERN WARFARE / CALL OF DUTY 5: WORLD AT WAR
CALL OF DUTY 6 : MODERN WARFARE 2


A Call of Duty játékok már léteztek személyi számítógépeken az Xbox 360 megjelenése előtt is, mégis: igazi népszerűségét a sorozat a negyedik rész (alcím: Modern Warfare) megjelenése után ért el. A játék moziszerű élményt nyújtó egyjátékos kalandot kínál, a cooperatív játékmód mellett azonban ezen játékok legnagyobb előnye a hihetetlenül tartalmas, pörgős és szórakoztató játékmódokban rejlik. Amíg a "rivális" Halo sorozat a tökéletesen kiegyensúlyozott pályákra és fegyverekre helyezte a hangsúlyt, science fiction stílusban, addig a Call of Duty játékokban a játékosok szintet lépnek, a pályák és menetek közt fejlődnek, új képességekhez és erősebb fegyverekhez jutnak, ez a szerepjátékokból elcsent elem pedig rengeteg játékost tudott a képernyő elé szegezni a megjelenés óta. Időtállóság szempontjából az Infinity Ward által készített Modern Warfare (a 4. rész) bizonyult a legjobbnak, hiszen a 2007-es játékkal még ma is százezrek játszanak. Az utód, a World at War második világháborús köntösbe bújt, míg a Modern Warfare 2 friss darab, de a többjátékos csatározások miatt ez is több hónapra elegendő szórakozást nyújt majd.


Egyéb aktuális, idén télen sokak által játszott videójátékok, vegyesen: 

Ahogyan arról már beszéltünk, minden idénynek megvannak a maga éppen aktuálisan sok ember által játszott játékai, azt persze ilyenkor lehetetlen megjósolni, hogy vajon az említett játékok népszerűsége fél év múlva milyen lesz: ezeket a játékokat akkor érdemes az új Xbox 360-unk mellé megvásráolni, ha most, idén télen szeretnénk éppen aktuális darabokkal játszani. Négyfős, egymással abszolút összedolgozó csapatoknak ideális zombi-apokalipszes, túlélésre játszó játék a Left 4 Dead második része – online játékmódokkal, újrajátszható, a legnehezebb fokozatokban majdhogynem megoldhatatlan nehézségű játékról van szó. A szerepjáték és a lövöldözés ügyes keverékét alkotta meg a Gearbox az év fps-szerepjátékában, a Borderlandsben. Négyfős cooperatív játékmód, több nehézségi fokozat, több millió különböző, véletlenszerűen generált fegyver – hetekre elegendő tartalom. A verekedős játékok rajongói mindemellett nem csak a Street Fighter negyedik részét köszönhthetik, hanem itt van az ősz aktuális bunyós slágere, a régóta várt Tekken 6 is. A Tekken éppen aktuális epizódja még a Street Fighter-nél is hibatűrőbb, távolságtól függetlenebb online kóddal rendelkezik, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelő ellenfelet – helyi ismerősök hiányában a világhálón. A legjobbak meccsei ráadásul letölthetőek és megnézhetőek, így tovább fejleszthetjük játéktudásunkat.


Időtálló, ma is élvezhető egyedül játszható játékok: 


Természetesen a fenti lista csak a lehetőségeink egyik felét mutatja meg: az időtálló online multiplayer játékok mellett akadnak a régi, klasszikus módszert használó játékok is. Ezekben egy remekül megírt, kitalált és bármikor élvezhető történeten van a hangsúly, vagy hát azon, hogy a játékban csak magunkra számíthatunk, és egyedül kell boldogulnunk az adott játék szabályainak engedelmeskeve. A most következő játékok között ettől függetlenül persze akadhatnak olyan játékok, amelyek többen is játszhatóak, a lényeg azonban inkább az egyedüli tartalmon van - vagy a játék kora miatt már nem igazán találhatunk magunknak partnert vagy ellenfelet az interneten.

SZEREPJÁTÉKOK



Az Xbox 360-ra alapvetően két fajta szerepjáték érhető el - az elődtől eltérően ugyanis erre a masinára már igencsak szép számmal érkeztek japán fejlesztők által készített, "jrpg" néven becézett játékok. Itt ugyebár a karaktergenerálás helyet előre elkészített főszereplővel megyünk, és a hangsúly a történeten, a moziszerű átvezető filmecskéken van - szemben a nyugati stílusú játékokkal, ahol szabadon döntjük el, hogy mit és hogyan csinálunk (nagyjából), és a főhősünket is magunk alakítjuk. A japán szerepjátékok közül a kritikusok és a játékosok leginkább a Final Fantasy sorozat mögött álló rendező legutóbbi munkáját, a tavalyi Lost Odyssey-t lehet ajánlani, amelyben egy látszólag hallhatatlan főszereplőt irányítunk, egy egészen szürreális, techno-fantasy világban. A játék 40-50 órás játékidejével, gyönyörű steampunk világával, gondolkodásra késztető harcrendszerével kedvezhet a rajongóknak. A nyugati stílusú szerepjátékok közül kiemelendő a fantasy világú Oblivion (Elder Scrolls IV: Oblivion), amely több tucat mellékküldetéssel, hatalmas bejárható területtel rendelkezik, száz óránál is több játékidőt kínálva. Sokkal szorosabb történetvezéssel és science fiction világgal bír viszont a Mass Effect, amiben egy űrhajó parancsnokaként oldjuk meg az intergalaktikus konfliktusokat - a játék ráadásul a szerepjáték elemek mellett real time harccal, akciójátékokra emlékeztető játékmenettel bír. Végezetül a poszt-apokaliptikus téma rajongóinak ajánlhatjuk a Fallout 3-at, amely bár tavalyi játék, mégis a mai napig nem nagyon látni nála szebb, nagyobb, és hangulatosabb játékot. Az akció/szerepjáték az atomkatasztrófa utáni keleti parton játszódik, és a kis túlélő közösségek sorsa CSAK rajtunk múlik.

AKCIÓ / KALAND / HORROR JÁTÉKOK




Nem ritka, hogy valaki csak és kizárólag az akciódús, adrenalint az izmainkba pumpáló játékokkal szeret játszani . Szerencsére Xbox 360-ra minden lehetősége megvan arra, hogy ezekkel hosszú ideig szórakozzon, hiszen rengeteg jó, akciódús játék jelent meg már az elmúlt években a gépre. Ha ügyesen akarjuk megválasztani a játékot, akkor érdemes olyat választani, amelyben több nehézségi fokozat, esetleg más karakterrel, más módon való újrajátszhatóság is helyet kap: senki nem szereti azt ugyanis, ha 6-8-10 óra játék után vége - nem olcsó mulatságról van szó, ha játékvásárlásra adjuk fejünket. A tavalyi év nagy meglepetése volt az egészen bámulatos grafikát, parkour-stílusú szabadfutást és akrobatikus mozdulatokat, és izgalmas üldözős jeleneteket interaktív módon mutató Mirror's Edge - itt mondjuk minket üldöznek, úgyhogy erősen ajánlott a maximumot kihozni képességeinkből. Időre teljesítendő plusz feladatok, magasabb nehézségi fokozat, a legextrább kihívás a fegyverhasználat nélküli végigjátszás személyében: időtálló, bármikor újrajátszható játék, már ha szeretünk menekülni. A horror és az akció kedvelői egy furcsa ellenséggel fertőzött javításra váró űrhajóból próbálhatnak elmenekülni a Dead Space című játékban - itt az ügyességünkre, a józan eszünkre, minden bátorságunkra szükség lesz, a játék pedig ügyesen elkészített pályái és az emlékezetes pillanatai miatt később is újrajátszható marad. Ha elég volt a modern darabokból, akkor itt a Prince of Persia, amely az akrobatikus képességeinket teszi próbára egy óriási kalandban, amelyben megpróbáljuk megtisztítani a sötétség erejétől a világ fontosabb szegleteit. Mozgó festményre hasonlító grafika, sok-sok ugrás, ahogy régen, és bármikor újrajátszható kaland: ez az új Prince of Persia játék. Végezetül pedig azoknak, akik szeretik a kiszámított akciót, az utolsó pillanatban elkövetett támadásokat, a precíz, kíméletlen ütésváltásokat, azoknak két tavalyi játék is rendelkezésére áll: a tavaly megjelent Devil May Cry 4 a legendás PS-sorozat legfrissebb epizódja, Dante mellett egy új főszereplővel, több nehézségi fokozattal, japán stílusú átvezető animációkkal. Hasonló a stílus, a nehézség azonban elképesztő a Ninja Gaiden 2-ben, a játékban Ryu Hayabusa extravagáns világmegmentő túráját élhetjük át: járunk majd az oroszoknál, harcolunk egy kicsit New York-ban, és persze bejárjuk a japán természet minden zegét-zugát, a nagyvárosi dzsungeltől kezdve egészen a hegyvidéki falukig és a vulkánokig bezáróan.

CSALÁDI JÁTÉKOK, FIATALABBAKNAK SZÁNT JÁTÉKOK

Természetesen nem lenne "játék" a videójátékban, ha nem léteznének a családok számára elkészített, szórakoztató, erőszakot abszolút nélkülöző, a szórakozást és néhol a gondolkodást előtérbe helyező darabok. A legjobb partijátékok ebben a konzolgenerációban valamiért elmaradoztak, éppen ezért az embereknek alaposan nyitott szemmel kellett járni, hogy a legjobbat megtalálja. Ez pedig jelenleg két játék: a Kung-Fu Panda bár csak mozifilm-adatpáció akart lenni, mégis őszinte, aranyos, és élvezetes játék lett, és a több játékos számára kitalált játékmódok megállják a helyüket, és szórakoztatóak lesznek kicsiknek és nagyoknak is egyaránt. A másik ilyen játék a Viva Pinata: Party Animals, ahol megannyi sportágban mérhetik állatkáink össze a tudásukat - és persze mi magunk is. Ha már kisállatok, nem partijáték, de a fiatalok és az idősek is egészen hosszú heteken át lehetnek rabjai a játéknak: a Rare által elkészített Viva Pinata: Trouble In Paradise egy kert-szimulátor, ha lehet ilyet mondani. Adott egy kert, ahol különböző növényeket ültethetünk, azok pedig bizonyos állatok (aranyos, kitömött figurák, gyönyörűen megrajzolva, elkészítve) figyelmét a kerthez vonzhatják - és ha jól megy minden, akkor az adott álllat lakó lesz. Két ilyen kisállat házasodhat, gyermekük születik - és persze ekkor a tápláléklánc magasabb részén lévő állatok is besétálhatnak a kertbe - hogy végül a lakói lesznek-e annak, az persze rajtunk múlik. Élvezetes, jól kidolgozott, száznál is több állatfajt tartalmazó játék, amelyet a nagyok a ritkább állatok megszerzésének nehézsége, a fiatalok az összes állat aranyossága és a csodálatos zene miatt szerethetnek majd meg.

 

Tanácsok a videójátékok kiválasztásához

Akárhogyan is nézzük, a videójátékok nem olcsóak. Akadnak persze régebbi, könyebben megvásárolható, 3 és 8 ezer körüli árkategóriában lévő játékok (ezek közül néhányra próbáltuk meg többek között felhívni a figyelmet a fenti szövegben) , de egy játékvásárlás bizony nem könnyű cselekmény a pénztárcánkra nézve, így saját érdeke mindenkinek, hogy igyekezzen jól dönteni a vásárlás előtt. Bár ajándékozáskor nyilván nem a legjobb dolog előre megbeszélni azzal a személlyel, aki az ajándékot kapja, hogy mit is szeretne venni, azért körbe lehet járni ezt a témát anélkül, hogy konkrétan meg kellene mondania bármelyikünknek, hogy milyen ajándékra, melyik játékra gondoltunk. Ismerjük meg a már meglévő játékainak címét, hogy véletlenül se vásároljunk olyat, ami már megvan neki, és kérdezzük ki arról, hogy milyen stílusokat szeret, mennyire legyen akciódús, vagy gondolkodtatós, középkori hangulatú legyen, vagy a jövőben játszódó science fiction, vagy valami modernkori? Ezek után pedig két oldal (konkrétan: Metacritic és Gamerankings ) is a segítségünkre lehet a játék kiválasztásában. Ezeken az oldalakon az összes fontosabb internetes és nyomtatott értékelő-magazin értékelését átlagolják, hogy megismerhesse bárki az adott játék nemzetközi megítélését. Irányelv, hogy nyolcvan százalék (8.0, 80+) fölött az adott játékok igen jónak minősülnek, fiatalabbaknak, mozifilmből készült játékoknál a hatvanöt, hetven százalék fölötti játékok is bizony abszolút élvezhetőek lesznek a gyermekek számára – itt a lényeg ugye inkább az, hogy ne legyen erőszakos a játék.

Végezetül, és ez talán a legfontosabb: internetkapcsolat esetén lehetőségünk van az Xbox Live Marketplace “Game Demos” menüpontjából végigböngészni több száz játékot, és ezek mindegyike rendelkezik letölthető, ingyen kipróbálható változattal. Ezzel magunk is megbizonyosodhatunk arról, hogy mennyire erőszakos a játék, vagy megnézhetjük, hogy gyermekünk milyen stílusú játékokat élvez. A kipróbálás ingyenes, bár értelemszerűen az internetes adatforgalmunkat gyarapítja játékoknként 300-1200 megabájttal, és merevlemez szükséges hozzá, amely az Xbox 360-ak egy részéhez jár, vagy külön megvásárolható, és csatlakoztatható.

Ha pedig abszolút tanácstalanok vagyunk, hogy mit vegyünk a gép mellé játéknak, akkor ne vegyünk semmit, hanem várjuk meg, míg az ajándékozott kipróbál néhány demót (kipróbálható, letölthető verzió a játékokból), és a neki legjobban tetszőt kiválasztja.









Vissza
Nyomtatható verzió

|
2009-12-04 11:18:47
{{product.discount_percent}}%
{{product.popupTxt}}
+ AJÁNDÉKKAL
{{product.discount_percent}}
Eredeti ár:
{{product.orig_price}} Ft
Bruttó ár:
{{product.current_price}} Ft
{{product.current_price}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Érkezés:
{{{product.arrive_date}}}
Korábbi megjelenés:
{{product.release}}
Megjelenés:
{{product.release}}
 

Kosár tartalma: 0 tétel

Összérték: 0 Ft

www.konzolokszervize.hu
oldal tetejére