Üdvözlünk kedves Vásárló!
Bejelentkezés
Ne hagyjatok ki semmiből!

Call of Duty: Black Ops 2 multiplayer útmutató

6727
Címkék: PC (110), Playstation 3 (215), Wii U (11), Xbox 360 (228),
A most következő útmutatónkban összefoglaljuk a Call of Duty: Black Ops 2 többjátékos módjának legfontosabb tulajdonságait. A fontos tudnivalók mellett az egyes kategóriákon belül különböző tippeket és tanácsokat is adunk, hogy a lehető legjobb játékélményben legyen részed. A Treyarch remek munkát végzett a Black OPS 2-vel, hiszen a megannyi játékmódnak és a hihetetlenül széles fegyverválasztéknak köszönhetően mindenki megkapja majd azt a játékélményt, amire szüksége van. Mindegy tehát, hogy a magányos farkasok, a csapatjátékosok táborába tartozol-e, vagy hogy a kimért, feladat-alapú lövöldözést, vagy az eszetlen tűzharcokat kedveled-e, szinte biztosan találsz majd a stílusodnak megfelelő játékmódokat. Kezdjük hát az összefoglalónkat!

10 SLOT, VÉGTELEN LEHETŐSÉG: BEMUTATKOZIK A CUSTOM LOADOUT RENDSZER!

A Call Of Duty: Black Ops 2 szakít az eddig megszokott kasztok rendszerével, és teljesen szabadon alakítható Loadoutok állnak rendelkezésre. Ha tehát a "loadout"-ra hivatkozunk mostantól, akkor arra a 10 üres helyre gondolunk, ahová szabadon válogathatod össze az elsődleges fegyvered, a másodlagos fegyvered, gránátjaid, perkjeid és egyéb képességeid. A Black Ops 2-ben immáron az extrémebb loadoutok is kivitelezhetők: csinálhatsz olyat, hogy két elsődleges fegyvered van, cserébe kevesebb perkkel vagy gránáttal indulsz harcba, de mehetsz sok gránáttal és perkkel, bárminemű lőfegyver használata nélkül - ez is életképes lehet, ha megfelelő játékstílust párosítasz hozzá. Nem szabad elfelejtened, hogy a játék közben az ellenfelek eldobott fegyvereit is nyugodtan használhatod, tehát még ebben a szélsőséges esetben sem maradsz lőfegyverek nélkül.



A Call of Duty: Black Ops 2-ben kiemelt fontossággal bír az, hogy minél előbb megtaláld a neked megfelelő Loadoutokat. Minden meccs közben és az Xbox Live menüben is bármikor módosíthatsz az öt darab választható loadoutod közül - érdemes lesz idővel fokozatosan újabb és újabb típusokat gyártani, ha esetleg több eltérő játékstílust is ki szeretnél próbálni. Fontos észben tartani, hogy egyes fegyverek és specializációk nem annyira mennek néhány játékmódhoz - például a bázisvédő, lassabb tempójú játékmódokban jobban jársz egy sniper puskára építő loadouttal, mint a folyamatosan változó objektívára építő Hardpoint játékmódban, ahol a mozgékonyság és a közelharci fegyverek jobban dominálhatnak majd. A Loadoutod kialakításakor tehát figyelembe kell venned, hogy milyen stílusban szeretnél harcolni, és ennek megfelelően kell kialakítanod a sajátodat.

1) A FEGYVEREID KIVÁLASZTÁSA:

A Call of Duty: Black Ops 2 hatalmas fegyverválasztékkal rendelkezik, amiben mindenki megtalálhatja majd a magának valókat. A multiplayer meccseket követően folyamatos szintlépések segítségével nyithatod meg az újabb fegyvereket, majd azokat használva újabb és újabb csatolmányok válnak elérhetővé (nagyobb tár, pontosabb célzás, stb.). Tehát a Black Ops 2 fegyver-fejlődése a következőképpen néz ki:

Fegyver unlockolása szintlépéssel -> Fegyver használata és fejlesztése -> Új attachmentek és carmouflage opciók megnyitása a fegyver szintlépéseit követően

A fegyverek több különböző kategóriába sorolhatók, amelyek alapvető hatással vannak arra, hogy milyen játékstílusban harcolhatsz majd velük. A Shotgun kategóriás fegyverek a közelharc királyai: egy közelről leadott shotgun-lövés szinte bárki számára azonnal halálos találatot jelent majd. Cserébe azonban általában alacsonyabb tüzelési sebességgel bírnak ezek a fegyverek, egy bizonyos távolságon túl pedig akkor sem tudunk senkit lelőni ezekkel a fegyverekkel, ha jól céloztunk. A második kategóriát a Machine Gun-ok képviselik: a hagyományos AK-47-re és társaira kell gondolni. Ezek a fegyverek komoly tűzerővel, elfogadható - tehát igen nagy - lőtávolsággal és igen gyors tüzelési sebességggel bírnak. Hátrányuk, hogy kezelésüket igen sok idő lesz megtanulni, hiszen már egy-egy rövid sorozat leadásakor is megjelenik a visszarúgás és a szórás - ember legyen a talpán, aki egy intenzív tűzharcban meg tudja őrizni a pontosságát ezeknek a fegyvereknek. A SubMachine Gun-ok típusa azoknak a katonáknak lehet ideális, akik nem bánják a közepes hatótávolságot és a valamivel gyengébb tűzerőt, hiszen cserébe kevesebb szórást kell elviselniük - és még a lövés sebessége is párja nélküli ezeknél a masináknál. Nincs háború a nehéztüzérség és a mesterlövészek nélkül: mindkét kategória képviselői a már jól megszokott, jellegzetes tulajdonságokkal bír. A Sniper Rifle-k szinte mindig képesek arra, hogy egy jó lövést követően killt szerezzenek nekünk, cserébe azonban közelharcban szinte teljesen haszontalanok - és a két lövés közt eltelt időben nehezebben véded majd meg tüzelési pozíciódat. A nehézgéppuskák (Heavy Machine Gun) világa pedig a kompromisszumok nélküli ostromról szól: hatalmas méretű tárral és igen alacsony szórással bírnak ezek a fegyverek, cserébe azonban nehézkes célzást és igen förtelmes újratöltési időt kapunk "ajándékba" - valamit valamiért, ugye!


TIPP: Ne feledd: a magasabb szinteken minden kategóriában újabb és újabb fegyverek nyílnak meg, amelyeket 1 darab Unlock Token használatával aktiválhatsz is. Mielőtt ezt tennéd, érdemes a Custom Game játékmódban gépi ellenfelek ellen kipróbálni az adott fegyvert: itt nem kell fizetned azért, hogy bármilyen fegyver+attachment kombinációt ingyen és bérmentve kipróbálj. Kár lenne elpazarolni a tokent, ha végül mégsem jön be az adott fegyver annyira, mint azt gondoltad volna.

2)  ATTACHMENTEK (KIEGÉSZÍTŐK) KIVÁLASZTÁSA

Az általad használt fegyver minden kill és kill-assist során folyamatosan fejlődik, egészen tizedik szintig. Szintlépésenként újra és újra extra kiegészítőket, úgynevezett attachmenteket ("kiegészítő") nyithatsz meg. Alaphelyzetben egy ilyen kiegészítőt választhatsz ki a fegyveredhez, de speciális képességként választhatod azt, hogy valamelyik fegyveredhez két attachmentet válassz ki. Az attachmentek általában fegyvertípusonként változnak, azon belül azonban nagyrészt megegyeznek: a nagyobb tár, jobb célzó, stabilabb fogást elősegítő extrák mind-mind elérhetőek. Az attachment kiválasztásakor számszerűsítve is láthatod, hogy milyen módosítókat ad hozzá a fegyveredhez az a darab, amit épp kiválasztani készülsz: a fegyvert négy kategóriában (tűzerő, pontosság, távolság, lőszer mérete) tudod erősíteni.


TIPP: Nagyon sokan hajlamosak abba a hibába esni, hogy úgy választják ki az attachmentet, hogy az nincs valóban kihatással a meccsekben nyújtott teljesítményükre. Mielőtt olyan extrát választanál, ami nagyobb tárat vagy gyorsabb újratöltést ad, gondold át: hányszor fordul elő egy-egy intenzívebb tűzharckor, hogy kifogynál a lőszerből? A válasz meglepő lehet, de jóval kevesebbszer szorul az ember ilyesmire egy nagyobb tárral rendelkező fegyvernél, mint azt gondolná. Hasonló elvet követve kár lenne plusz lőtávolsággal ellátni a közelharcban szuperáló fegyvert, ha nem szokásod keresni a nyílt területen a célpontokat ezzel az eszközzel - és ugyanezt az elvet követve nem érdemes jobb scope rásegítést használnod, ha az extra ráközelítést amúgy nem szoktad használni.

PERKEK KIVÁLASZTÁSA, LISTÁJA:

Mindenki kedvencei, a perkek ebben a Call of Duty-epizódban is visszatérnek, méghozzá a Custom Loadout rendszer egyik legfontosabb részeként. A három kategóriába osztott perkek mind-mind különböző módon tudják módosítani az általad irányított katona képességeit. Van, ami gyorsabb - vagy tovább tartó - sprintelést ad; akad olyan, amitől nem bukkansz fel az érzékelőkön és a radaron; vannak olyanok, amik a fegyverhasználatban és a fegyverek közti váltásban segítenek - és még sorolhatnánk, de részletesen kicsivel lentebb láthatod az összes perket, illetve azt is, hogy mire jók pontosan.

TIPP: A perkek kiválasztásánál is figyelembe kell venned a loadoutod többi részét. Kár lenne a gyors fegyverváltás perkjét választani, ha csak egy fő fegyvert használsz, vagy a gyors futást beüzemelni akkor, ha mesterlövész-puskára építed harcstílusodat. A Custom Game-ben szabadon kipróbálhatod a perkeket, mielőtt unlockolnád őket a multiplayer módban, így mindenképp érdemes alaposan átnézni a lehetőségeidet, mielőtt valami mellett szánnád el magad. Ha pedig nagyon tetszik néhány perk, de nem tudsz köztük dönteni, akkor a Wildcardok használatával egy kategóriából több perket is kiválaszthatsz - de vigyázz, mert maga a Wildcard is elfoglal ilyenkor 1 slotot a lehetséges 10-ből.

Lightweight
Flak Jacket
Blind Eye
Hardline
Ghost

Lightweight: Gyorsabban mozogsz, illetve a nagyobb ugrásokat követő zuhanáskor nem sérülsz meg.
Flak Jacket: Megerősített páncélod véd a robbanószerek és a gránátok hatásától, így azoktól valamivel kevesebbet sebződsz.
Blind Eye: Az ellenséges oldal mesterséges intelligenciával irányított robotjai nem észlelnek téged.
Hardline: Gyorsabban kapod a scorestreak-et, így hamarabb hozzájuthatsz a választott bónuszaidhoz!
Ghost: Az ellenséges felderítő UAV nem észlel, ha mozogsz, bombát hatástalanítasz, vagy scorestreaket használsz.

Hard Wired Scavenger Cold Blooded Fast Hands Toughness

Hard Wired: Immunis vagy a radar-zavaró Counter UAV, illetve EMP támadásokra.
Scavenger: Lőszert és felszerelési tárgyakat szerezhetsz a legyőzött ellenfelektől.
Cold Blooded: Láthatatlan vagy a Sensor Grenade, MMS, Target Finder és Dual Band képességekkel szemben.
Fast Hands: Gyorsabban váltasz fegyvert, illetve gyorsabban dobsz gránátot - és vissza is gyorsabban hajíthatod azt.
Toughness: Kevesebbet rúg vissza a fegyvered lövéskor.

Dexterity Engineer Dead Silence Extreme Conditioning
Tactical Mask
Awareness

Dexterity: Gyorsabb mászás, erősebb közelharci támadás, sprintelés után jobb célzás a jutalmad.
Engineer: Az ellenséges kütyük látszódnak térképeden, hozzáférhetsz mások care-packageihez
Dead Silence: Hangtalanul mozogsz ezzel a perkkel.
Extreme Conditioning: Ezt kiválasztva tovább tudsz futni, mint alaphelyzetben.
Tactical Mask: Kevésebb ideig hatnak rád a lassító, stunnoló gránátok.
Awareness: Jobban hallod majd a közeledő ellenfeleket. Fülest használók előnyben!

WILD CARDOK, SCORE STREAKEK ÉS EGYÉB FINOMSÁGOK:

Még mindig nincsen vége a Black Ops 2 testreszabhatóságának, hiszen néhány érdekességet még meg kell említenünk. Természetesen ebben a Call of Duty-részben is tovább bővítheted fegyverarzenálodat egy rakás különféle gránáttal - lassító, vakító, EMP, robbanás, füst, szinte minden akad itt, amit el tudsz képzelni. Mivel ezek az eszközök nem töltődnek újra, csak halálodkor, és ugyanúgy elfoglalnak egy-egy helyet a 10 helyet tartalmazó custom loadoutodban, így használat előtt meg kell fontolni, hogy mennyire gyakran használod ezeket az eszközöket. Minél nagyobb a pálya, minél lassabb tempójú a harc, minél tovább vagy életben egy-egy respawn után, annál kevésbé tűnik hasznosnak a gránát, így egy rakás játékos dönthet majd úgy, hogy ezek nélkül száll harcba.

A Wildcardok további színt visznek a Custom Loadout rendszerébe: a Perkekhez hasonlóan extra képességekről van szó - de itt már jóval hangsúlyosabb elemekre kell gondolni. Külön Wildcard van arra például, hogy két elsődleges fegyvert hordj, így egyszerre lehet nálad pl. egy shotgun és egy mesterlövész puska - nem leszel tehát a pisztolyra szorulva, ha közelharcra kerülne sor. Vagy van Wildcard arra az esetre, ha valamelyik Perk-kategóriából két perkre is szükséged lenne - és még sorolhatnánk. Óvatosan bánj azonban a Wildcard-halmozással, hiszen sokan teljesen jól elboldogulnak majd a választott fő fegyverükkel, ilyenkor tehát kár lenne az értékes 10 slot valamelyikét még egy fő fegyverre vagy hasonló luxusra "pazarolni".

Már csak egyetlen dolgot kell beállítanod, hogy maximálisan testreszabd a Black Ops 2-es harcosodat: ez pedig a Scorestreak képességeid triója. Három darab Scorestreak választható ki, amelyeket harc közben aktiválhatsz, ahogyan egyre több pontot szerzel. Pontot immáron bármikor kaphatsz, ha az adott küldetésnek megfelelően cselekszel: nem csupán az ellenségek lelövése, de a küldetések teljesítése is pontokkal jutalmaz. A leggyorsabban továbbra is akkor gyűjtheted a scorestreak-eket, ha halál nélkül egyre több ellenfelet teszel el láb alól, vagy épp 1-2 objektívát is megoldasz - de kevésbé ideális esetben sem kell aggódnod, hiszen a Black Ops 2-ben már nem annyira erősek ezek a megidézhető extrák, mint korában.

ÖSSZEFOGLALÁS

Összegezzük a fentebb részletesen taglalt információkat! A Call of Duty: Black Ops 2 Custom Loadout rendszere igen komplex, szinte korlátlan lehetőségeket kínáló rendszer, amiben teljes mértékben a Te kezedben van az irányítás. Éppen ezért nagyon fontos szem előtt tartanod, hogy ha nem érzed megfelelőnek a teljesítményedet, akkor lehet, hogy nem a lag vagy a saját figyelmed a hibás, hanem egyszerűen csak nem ideális loadoutot használsz - vagy épp nem abban a játékmódban játszol, amire a felszerelésedet kitaláltad. Ne félj tehát a kisérletezéstől és új dolgok kipróbálásáról - elvégre erről (is) szól a játék, nem? Idővel kialakulnak majd a főbb loadoutjaid, és könnyedén jobb leszel azoknál, akik átgondoltság nélkül választják ki felszereléseiket és perkjeiket. Ne feledd: a legfontosabb, hogy a fő fegyvered, a perkjeid és a másodlagos felszerelési tárgyaid kiegészítsék egymást, és ne fedjenek funkciókat, hiszen akkor egy vagy több helyet teljesen elpazarolsz majd. Csak olyan csatolmányokat és perkeket használj, amire valóban szükséged is lesz, és az egész loadout egy központi témáról szóljon: arról, hogy hogyan tudod a képességeidet a legjobban alkalmazni a Csatamezőn. Sok sikert és jó játékot kívánunk!


Vissza
Nyomtatható verzió

|
2012-11-23 14:34:43

Kosár tartalma: 0 tétel

Összérték: 0 Ft Ft.

Kiemelt partnereink
www.konzolokszervize.hu
oldal tetejére