Üdvözlünk kedves Vásárló!
Ne hagyjatok ki semmiből!


Diablo III: Minden, amit tudni kell a játékról

6649
Kevesebb, mint másfél hónap van hátra a Diablo III megjelenéséig. A Blizzard legendás játéka hosszú évek óta készül zárt ajtók mögött, a fejlesztők pedig az elmúlt években folyamatosan csiszolták és csiszolták a játékot, hogy a kiválasztott játék-mechanizmusok a lehető legélvezetesebb formában mutatkozzanak majd be a játék május tizenötödikei megjelenésekor. Most következő giga-összefoglalónkban mindent összeszedtünk a játékról, amit tudni kell - ha eddig nem tudtad eldönteni, hogy neked való-e a Blizzard legújabb akció-szerepjátéka, akkor talán tudunk majd segíteni ezzel az írásunkkal. Kezdjük hát!

A Diablo sorozat harmadik része akció-szerepjáték, ami izometrikus nézetből (döntött, manuálisan nem változtatható kameraállás, amiben madártávlatból szemléljük az eseményeket) irányítható, és választott hősünkkel oda lépünk, ahová csak kattintunk - ha pedig azon a helyen ellenfél található, akkor karakterünk azonnal meg is támadja azt a kezében lévő fegyverrel. Ellenfelek pedig vannak, hiszen a Diablo játékok világa sötét korszakát éli, démonok hordái, élőhalottak, elementálok, túlvilági szörnyek ezrei nehezítik meg az egyszerű emberek sorsát. Szerencsére itt vagyunk mi, akik a játék egyre nehezedő helyszínein bóklászva egyre jobb felszerelési tárgyakat szedünk fel a leölt ellenségtől, egyre jobb képességeket kapunk a szintlépések után, és egyre hatékonyabban harcolunk - közben pedig az ellenfelek is egyre ügyesebbek, egyre erősebbek, és ami még fontosabb: egyre többen is vannak.


Számszerűsítve: a Diablo III-ban 20-30 órás fő kampány várja majd a játékosokat, akik hatvan szinten keresztül fejlődnek majd, több ezer potenciális varázstárgy, több száz egyedi, "nevesített" nagy erejű Ereklye és több tucat viselhető hősi páncélzat (amelyek több darabból állnak össze) közül választhatnak majd. A játékban öt egymástól teljesen eltérő kaszt hősének bőrébe bújhatunk (tíz karakterünk lehet összesen, hiszen minden kasztban lehet férfi és női hősünk egyaránt), a végigjátszás után pedig még egyáltalán nem ért véget a kaland: következik a Diablo által bevezetett új nehézségi fokozat, a Nightmare. A név igaz: újrakezdve a kalandot (megtartva hősünk szintjét és jelenlegi tárgyait) úgy érezhetjük majd magunkat, mintha egy rémálomba csöppentünk volna: az ellenfelek még nagyobb számban jönnek ellenünk, magasabb szintűek, és egy rakás új képességgel is bírnak... cserébe azonban még nagyobb erejű tárgyakat találhatunk majd náluk. Ha ezen a nehézségi szinten is végigjátszottuk a játékot, akkor jön az igazi gyomros: megnyílik a Hell, ami pokoli nehézségével a legelszántabb játékosokat is próbára teszi majd - itt ismét erősödnek az ellenfelek, és újabb extra magas szintű tárgyakat, ritka ereklyéket találhatunk majd. Bizarr vagy nem bizarr, de ezek után is van még kihívás: a Pokoltűz (Inferno) nehézségi fokozat csak ezek után próbálható ki - a fejlesztők most kötöttek egy fogadást arra, hogy nem lesz túl sok játékos, aki képes lesz a megjelenés utáni hetekben eljutni akár csak a második fejezet végéig ezen a nehézségi szinten.


Hogy mi értelme van az egyre magasabb nehézségi fokozatoknak, és hogy ez miért izgalmas? Mert ez egy nagyon jól működő, 10 éve bevált recept, amit a játékosok is imádnak - de való igaz, hogy szokni és picit tanulni is kell, hiszen a kihívás valóban folyamatosan növekszik. A Diablo III a Blizzard ősrégi, egyedi és utánozhatatlan filozófiáját követi: könnyű megtanulni, de nehéz mesterévé válni. A játékosok az első végigjátszás után megismerhetik képességeiket, megszokhatják az irányítást, elkezdhetnek egyre jobb tárgyakra vadászni - és ekkor kezdődik az igazi játék. A Diablo III-ban ugyanis a magasabb nehézségi fokozatokon minden képességünk határát kihasználjuk majd: ügyesen kell helyezkednünk, figyelve arra, nehogy bekerítsenek, közben folyamatosan úgy használjuk a támadásainkat, hogy azok a lehető legtöbbet sebezzenek, és persze a defenzív jellegű skilljeinket is be kell majd osztani. Már-már művészet, amit a legügyesebb játékosok összehoznak majd - és a legnehezebb szinten persze érdemes lesz többen összeállni, hogy vállt vállnak vetve harcoljunk, egymás gyengeségeit kiiktatva, egymás erejét növelve a különböző mágikus aurák és mantrák segítségével.

A játszható kasztok:

Barbarian: A Barbár nem igér sokat, de azt kegyetlenül be is tartja: hatalmas izomzat, brutális erejű támadások, komoly fegyverek használata, megállás nélküli darálás! Az egyik legközvetlenebb kaszt fejjel előre rohan bele az ellenfelek tömegébe, és látványos, lendületes támadásokkal vág rendet közöttük. A Barbár magas életerővel, kiemelkedő fizikummal, és magas tömegét néha meghazudtoló sebességével képes életben maradni az egyre erősödő ellenfelek között. Ha szereted a kétkezes kardokat, fejszéket, lándzsákat, az ilyen játékokban pedig a közvetlen, szímplán a támadásokra építő közelharci karaktereket preferálod, akkor a barbár ideális kaszt lesz számodra. Speciális erőforrása a Rage, ami harc közben termelődik, azon kívül azonban egyre csökken.
Monk: A másik közelharci kaszt a Monk, vagyis a szerzetes. A Monk spirituális jellegű kaszt, aki megfontolt támadások tucatjaival sebészi precizitással végez ellenfeleivel - különleges támadásaihoz pedig a Spirit névre hallgató erőforrást használja. A hagyományos támadások Spiritet generálnak, amit aztán a látványosabb, hong-kongi akciófilmeket idéző kivégző mozdulatokra költhetünk - ezeket érdemes lesz a legerősebb szörnyekre és a főellenfelekre tartogatni. A szerzetes rendelkezik még gyógyító képességekkel, bizonyos tulajdonságokat erősítő mantrákkal, amik az esetleges csapattársakra is hatnak - ha szereted a közelharcot, de egy megfontoltabb karakterre vágysz, akkor érdemes lesz a Monkot választani.
Demon Hunter: A Diablo világában annyi démon garázdálkodik szabadon, hogy akarva-akaratlanul is kialakult a harcosok egy speciális csoportja, akik kifejezetten a démonvadászatra szakosodtak. Ez lenne a Demon Hunter kaszt, aki csapdákkal, halálos lőfegyverekkel és speciális lövedékekkel operál - ezek az eszközök engedik meg a hétköznapi halandók számára, hogy felvegyék a versenyt a náluk gyorsabb, erősebb, és nem ritkán szinte sebezhetetlen démonokkal szemben. A Demon Hunter egy rakás speciális defenzív képességgel bír, amit a gyorsan újratermelődő Discipline erőforrásból idéz meg - lassító lövedékek, láthatatlanság, stb. Persze akadnak offenzív támadások is, amik elsősorban a lőfegyverre támaszkodnak. Ha szeretsz a háttérből harcolni, lövöldözni, ez a te kasztod lesz.
Wizard: Bár a Diablo univerzumában egyre fogyatkoznak a jó oldalon álló varázstudók, azért az elit mágusrend egy-egy hőse máig meghatározó ererjű harcossá válhat: pláne, ha mi irányítjuk majd lépteit. A Wizard a mágikus erők használója, támadásainak a fizika törvényei sem szabhatnak határt. A semmiből idéz elő pusztító energiagömböket, lassítja, felrobbantja ellenfeleit, megállítja az idő mozgását, ha arra van szükség - a Wizard látszólag megállíthatatlan varázshasználó...látszólag. Ez az a kaszt, aminél nem engedhetjük meg magunknak, hogy közel kerüljünk a legerősebb ellenfelekhez: pár ütés csak, és máris a földre kerülünk, elvégre a varázslók elhanyagolják a fizikai tréninget. Ha jól osztjuk be azonban a legerősebb támadásainkat, és spórolunk energiáinkkal, fergeteges játékélményben lesz részünk.
Witch Doctor: Nem lenne az igazi a Diablo III, ha nem lenne ebben is egy olyan kaszt, ami egy csomó különböző erejű segítőre támaszodna. A Witch Doctor a voodoo-papok által inspirált törzsi sámán: mérgező varázslatok, tüzet lehelő denevérek, pokolkutyák, megidézhető pókok tömkelege jellemzi őket. A Witch Doctor egy egyedi kaszt, ami egyaránt támaszkodhat a saját, igen erős sebző varázslataira, és a megidézett szörnyeire - aztán persze a játékoson múlik, hogy melyik "ágat" preferálja. A Wizardhoz hasonlóan azonban ezúttal is igaz az, hogy nagyon jó lesz ügyesen és megfontoltan előre haladni, hiszen a varázshasználók nem úgy lettek kialakítva, hogy túlságosan sok csapást viseljenek el. A Witch Doctor egyedi, remekül sikerült kaszt, fergeteges varázslatokkal - ha valami újra vágysz, nyugodtan kezdd vele a játékot!

Mikortól? Milyen gépen? Internetkapcsolattal vagy anélkül?

Amint az a fentiekből látszik, a Diablo III joggal számít az elmúlt évtized legjobban várt játékának. A bétaverziót volt szerencsénk kipróbálni, ami alapján egyértelmű, hogy egy eszméletlenül jól kinéző, egyedi atmoszférával rendelkező, változatos játékról van szó, amiben a különböző kasztok már az első pár szinten is gyökeresen egymástól eltérő módon viselkednek. A Diablo III olyan kalandnak igérkezik, amivel jó lesz játszani, és még jobb lesz valóban elmerülni benne: a legtöbb vérbeli Diablo-rajongó több hónapon át más játékra rá sem néz majd, amikor végre megjelenik a játék végleges verziója. Ez pedig már nincs is olyan messze: a játék május tizenötödikén kerül a boltok polcaira. Vigyázat azonban: a játékhoz állandó internetkapcsolat kell - ez azért van, mert egy teljesen online játékról van szó, ahol bár kalandozhatunk egyedül is, de bármikor beugorhatunk barátainkhoz, vagy kérhetünk segítséget akár idegenektől is - és akkor még az Aukciós Házról nem is beszéltünk.

DIABLO III Rendszerkövetelmények: Az aktuális rendszerkövetelményekről a Blizzard hivatalos oldalán nyújt TÁJÉKOZTATÁST - ez a rendszerkövetelmény egészen a megjelenés előtti pár hétig változhat, így érdemes megtekinteni még megrendelés előtt, hogy rendelkezünk-e a megfelelő géppel.

Ami a lényeg: sem aktiválni,sem játszani nem lehet a Diablo III-at internetkapcsolat nélkül - az esetleges router problémákat tehát ajánlott már most lerendezni, hogy a megjelenés napjától kezdve már ne legyenek disconnect problémák és hasonló gondok. A játék csak pc-re jelenik meg egyelőre, a gyűjtői kiadások már előrdendelésben elfogytak. A normál kiadás azonban továbbra is előrendelhető nálunk roppant kedvező áron, ingyenes házhozszállítással - és természetesen a Diablo III megjelenésének estéjére (05.14) speciális nyitvatartással készülünk, így már éjféltől átvehetik a játékosok a saját példányaikat! Részletek az eseményről hamarosan jönnek - a játék pedig előrendelhető a lenti linkre kattintva:



Vissza
Nyomtatható verzió

|
2012-04-02 13:12:17
{{product.discount_percent}}%
{{product.popupTxt}}
+ AJÁNDÉKKAL
{{product.discount_percent}}
Eredeti ár:
{{product.orig_price}} Ft
Bruttó ár:
{{product.current_price}} Ft
{{product.current_price}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Érkezés:
{{{product.arrive_date}}}
Korábbi megjelenés:
{{product.release}}
Megjelenés:
{{product.release}}
 
Árukereső.hu Árukereső.hu
www.konzolokszervize.hu
oldal tetejére