Üdvözlünk kedves Vásárló!
Ne hagyjatok ki semmiből!


StarCraft II előzetes, előrendelési akció!

1557


Ha most elkezdenénk keresni, kutatni, egy olyan videójáték után, amely tíz éven keresztül képes volt a rajongóit elszórakoztatni, akkor nagyon kevés ilyen játékot találnánk. A kétperces örömök kedvelői persze sok példát találhatnának, mint például a Tetris, vagy az eredeti Mario Bros. A Blizzard azonban olyan játékot hozott létre a StarCraft-al, amely egészen a mai napig megállta a helyét. A valósidejű stratégiai játékok fénykorában készült játék és a Brood War nevű folytatás nagyon mély játékmenettel bírt, és a fejlesztőcsapat nem ült a babérjain az elmúlt évtizedben, hanem figyelte a legjobbak meccseit, és a felmerülő problémákat rendszeresen kijavította. A játékegyesnúly tehát hosszú évek munkája után vált olyanná, amilyen - a játékot pedig Dél-Koreában mostanra nemzeti sportként játsszák, hatalmas kivetítőkön, a helyi tévék képernyőjén, a legjobb StarCraft-játékosokat pedig ugyanolyan profi sportolóként tisztelik, mint bármely más sportág éllovasait. Az egyre inkább idejétmúlt grafika, a tecnikai megkötések (640*480 felbontás, többek között) és az elmúlt egy évtizedben az RTS műfajban elért újszerű játékelemek miatt azonban egyre inkább elkerülhetetlen volt egy folytatás elkészítése.



A StarCraft II már jó néhány éve bejelentésre került, a fejlesztőcsapat azonban hosszú éveken át dolgozott a játékon hatalmas titoktartás mellett, míg nem elérkezett az idei év tavasza, amikor is a zárt, de sok meghívó miatt rengeteg játékost beengedő bétatesztelés alatt mindenki megismerhette a játék alapjait. A StarCraft II az elődjéhez hasonlóan valósidejű stratégiai játék. A játékosok először is egy adott fajt választanak ki a három közül. A Terran az emberek faja, ahol a lőfegyvereken, a tankokon, az űrhajókon, tehát a mechanikusan felépülő seregeken van a hangsúly. A Zerg a rovarszerű faj, ahol nyálkás, gyorsan újratermelődő vérszomjas csapatokat hívhatunk elő percek alatt - a mozgékonyság és az elvesztett seregek gyors újratermelése jellemző erre a fajra. Végül a Protoss a magasan fejlett technológiával rendelkező ősi faj, ahol pszionikus képességű papok, lézerpengés harcosok, teleportálásra képes monstrumok és fejlett eszközök állnak a játékos rendelkezésére. Három alapjaiban eltérő fajról beszélhetünk tehát, és ezeknek megismerése hosszú hetek, vagy akár hónapok "munkája" lesz. A StarCraft II-ben egy, két, három vagy négy fős csapatok esnek egymásnak, különböző méretű és felépítésű pályákon, ahol minden játszma a bázisunk kiépítésével kezdődik. Bár manapság rengeteg stratégiai játék lett "lebutítva", könnyített erőforrásmenedzsmenttel, itt a klasszikus módon ásványi anyagot és gázt fogunk kitermelni a dolgozóinkkal, hogy azokból új épületeket húzzunk fel, és egységeket készítsünk. A StarCraft II játékmenete a közepestől a nagy méretű seregek összecsapásáról szól, az ellenség felfedezéséről, a megfelelő ellentámadások kidolgozásáról. Minden faj több mint másfél tucat különböző egységgel bír, és mindegyik teljesen jellegzetes szerepet képvisel ebben a háborúban. Akadnak földi egységek, akadnak közelharci, távolságról harcoló egységek egyaránt - és minden egységnél meg van határozva, hogy csak a földre, csak a levegőre, esetleg mindkettőre képes-e tüzelni. Ez különösen akkor válik fontossá, ha bázisunk védelmét csak földi egységekre lőni képes haderőre bízzuk: ha ilyenkor megjelenik nálunk három repülő, akkor komoly bajban lehetünk. A StarCraft II lényege tehát a saját taktikánk, stílusunk (építkezési és harci egyaránt) kialakítása, az ellenség által épített épületek felderítése után pedig ezen annak megfelelően kell módosítanunk, hogy mennyire életképes egységekkel bírunk. Komplex és nagyon mély játékmenetről van szó, amelyet első pillantásra a veteránok egyből ismertnek vélhetnek, de ahogy mindig, úgy most is igaz a mondás: az ördög a részletekben rejlik.



A StarCraft első részéhez képest sok változtatásra került sor. Mindhárom fajnál kimaradtak az elődben látott egységek, helyüket pedig újak vették át. Akadt, hogy a meglévő épületek vagy egységek kaptak teljesen új képességeket. Éppen ezért akármelyik fajjal is játszottunk az eredeti játékban, egészen biztos új kombinációk, új hadseregépítési lehetőségek tucatjai nyílnak meg ebben a játékban - mi pedig kedvünkre választhatunk majd ezek közül, ha éppen úgy adódik. 1998 és 2010 között bizony jó néhány év eltelt, így fontos megjegyezni, hogy a StarCraft II a körítés, a kinézet és az irányítás szempontjából a legmodernebb valósidejű stratégiákkal is felveszi a versenyt. A grafikáról annyit érdemes elmondani, hogy ezúttal is inkább a színek, az animációk, az effektek és a látvány stílusa az, ami megdöbbentően jó, technológiailag nem feltétlenül egy túlzottan modern grafikus motorról van szó. Ez azt jelenti, hogy bár a legerősebb gépek tulajdonosai is élvezni fogják, amit látnak (főleg minden opciót a maximumra állítva, ultra részletes textúrákkal, bámulatos effektekkel és valósidőben számított fizikával az egységek halálakor és a lövedékek becsapódásakor), a gyengébb gépek tulajdonosai sem érezhetik magukat elveszve. A bétateszt után elmondhatjuk, hogy az élvezhető alsó határát is sikerült kipréselni egy 2004-ben is elavultnak számító egymagos Intel Pentium IV processzorral és egy nagyon idejétmúlt Nvidia GF6200-as videókártyával, egy gigabájt memória mellett - bárki, aki 2005 után vett gépet, az említettnél mindenképpen erősebb géppel bír, így a jelek szerint nem fog gondot okozni a gépének a StarCraft II futtatása. Nem beszéltünk még az irányításbéli újdonságokról: bármennyi egységet kijelölhetünk, testreszabhatjuk a gyorsabb parancskiadást jelentő gyorsbillentyűket, több egymás után elvégzendő parancsot adhatunk ki bármelyik egységünknek: minden szempontból modernebb, mint az előd volt.



Ez így már most remekül hangzik, de milyen tartalommal is bír maga a játék, és miért ez Wings of Liberty alcím? A Blizzard úgy döntött, hogy akkor tudja a legjobb történetet szolgáltatni a játékosoknak, ha nem a régi játékban látott "10 küldetés mindhárom fajtól, felváltva" mintát használja, hanem három kiadásban hozza el a játékot, de mindegyikben egyetlen fajon lesz a hangsúly. Az első rész, a most megjelenő Wings of Liberty lesz a StarCraft II alapjátéka, a későbbi részek már csökkentett árú kiegészítőként kerülnek piacra (valamikor a nem túl közeli jövőben, de egészen biztosan leghamarabb 2011-ben). A Wings of Liberty harminc monumentális küldetésen keresztül mutatja be a Terran faj (az emberek) történetét, amelyben ráadásul a multiplayer részlegtől eltérően sokkal több egység közül válogathatunk, és a pályák közt lehetőségünk lesz azok fejesztésére is. A Blizzard nyilatkazatai alapján a fejlesztők teljesen különválasztják az egyjátékos módot a multiplayertől - az előbbiben sokkal több lehetőség lesz túlságosan is erős játékszereket a kezünkbe venni, hiszen nem kell aggódni, hogy ennek milyen hatása lesz az egymás ellen játszó meccsek végkimenetelére. A minden eddiginél komolyabb történetes játékmód mellett különböző kihívásokat is terveznek, amelyek felkészíthetik a játékost azokra a veszélyekre, amelyek a többjátékos üzemmódban bukkanhatnak fel - ezek más játékosok trükkjei, természetesen. A multiplayer pedig valóban időtlen szórakozás lesz, ezt több tízezer játékos hosszú hónapok átjátszott StarCraft II-meccsei és az előd 10 éves időtartama is bizonyítja. A Blizzard a kezdőknek és a profiknak is megfelelő ellenfeleket ígér, ezt pedig az automatizált, és már a bétában is remekül működő Matchmaking rendszer fogja garantálni. Minden játékos a kezdő meccsek után egy ligában találja magát, ahol hozzá hasonló szintű ellenfeleknél kell jobban teljesíteni, hogy feljebb léphessen - bármikor kereshetünk egy meccset, amikor a játék velünk egy szintű ellenfelet sorsol majd ellenünk. Mások meccseit (replayeit) megnézhetjük, elemezhetjük, és persze megvizsgálhatjuk saját hibáinkat is, hogy fejlődhessünk..és ez mégy csak a kezdet, a Blizzard időről időre új funkciókat, balansz-javításokat fog majd a játékhoz nyújtani, hosszú-hosszú éveken át. A StarCraft II-t leginkább a sakkhoz és a pókerhez lehetne hasonlítani: nagyon izgalmas játékmenettel bíró sport ez, ahol a játékos ügyességére, rutinjára és az ötletességére egyaránt szükség lesz, ha a legjobbak közé akar tartozni - a július huszonhetedikén megjelenő StarCraft II: Wings of Liberty a Konzolok Szervize oldalán már előrendelhető, a játékot előrendelőink pedig ingyenes házhozszállítást kapnak tőlünk ajándékba.

>> STARCRAFT II WINGS OF LIBERTY ADATLAP, ELŐRENDELÉS





Vissza
Nyomtatható verzió

|
2010-06-30 14:53:43
{{product.discount_percent}}%
{{product.popupTxt}}
+ AJÁNDÉKKAL
{{product.discount_percent}}
Eredeti ár:
{{product.orig_price}} Ft
Bruttó ár:
{{product.current_price}} Ft
{{product.current_price}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Érkezés:
{{{product.arrive_date}}}
Korábbi megjelenés:
{{product.release}}
Megjelenés:
{{product.release}}
 
Árukereső.hu Árukereső.hu
www.konzolokszervize.hu
oldal tetejére