Üdvözlünk kedves Vásárló!
Ne hagyjatok ki semmiből!


Dragon Age ismertető

1167

A Bioware a konzolos játékosok számára leginkább a Knights of the Old Republic, újabban pedig a Mass Effect játékok elkészítőit jelenti – azt azonban viszonylag kevesen tudják, hogy részben ők is felelősök a pc-n a 90'es évek legjobb szerepjátékának titulált “Baldur's Gate”-ért. A csapat bár az elmúlt évtizedben is ugyanúgy az egyszemélyes szerepjátékokra fókuszált, gyakran kapták a kérdést: mikor térnek vissza a Baldur's Gate mítoszához? A Forgotten Realms világán játszódó játék a jogi problémák miatt hivatalosan hasonló névvel megjelenő újabb utódot nem kapott, nem kaphatott a Bioware-től: a jogok nélkül tehát alkottak egy saját világot, ami megfelelő lesz a “trónörökös” számára. Ez lenne a Dragon Age: Origins. Klasszikus szerepjáték a Baldur's Gate nyomdokain, de a modern igényeknek és stílusnak megfelelve.

A Dragon Age: Origins elsősorban tehát szerepjáték. Ez azt jelenti, hogy a karakterválasztás megadatik nekünk – a különböző fajok és “szakmák” leginkább azt fogják meghatározni, hogy milyen csomagot viszünk magunkkal a játék világába – az asztali szerepjátékot ismerők számára ez az úgynevezett Előtörténet lesz. Akármilyen karaktert is válassszunk, az előtörténet meghatározza majd, hogy a világban lezajló eseményekhez milyen formában viszonyolunk, és az is többek közt ehhez köthető, hogy az úgynevezett NPC-k, a nem játékos karakterek, a küldetéseket adó figurák, a boltosok, más harcosok hogyan viszonyulnak majd hozzánk. Ez persze csak az első fele a dolgoknak – a Bioware ugyanis jó szokásukhoz híven rengeteg párbeszédet, párbeszéd-lehetőséget helyezett el a játékban. A japán szerepjátékoktól eltérően itt nem lehet és nem is érdemes megpróbálni gyorsan áttekerni a szövegeket – a párbeszédek itt valóban azok, és nekünk szinte mindig több lehetőség közül kell kiválasztanunk a stílusunkhoz illő reakciót. Az általunk megadott válaszok pedig új irányba terelhetik a történetet, új barátokat és új ellenségeket teremthetnek attól függően, hogy hogyan is reagálunk. Ez a Dragon Age lényege, és ebben hasonlít leginkább a Bioware korábbi játékaira – konzolon leginkább a Mass Effect az, ami szóbajöhet. 



A játék körítése tehát a rengeteg átvezető animációban, helyszínben, elképesztő hosszúságban (ötven, hatvan óra a leggyorsabb végigjátszásra is), küldetésekben és mellékküldetésekben rejlik – de egy fontos összetevőről még nem esett szó. Ez pedig a Rendszer, a játék lelke. A Bioware jogi hercehurcák miatt elesett attól a jogtól, hogy a Dungeons and Dragons harcrendszerét és/vagy annak egy világát használja, így nem csak hogy saját világot alkotott, de saját harcrendszert is kialakított. A csapat-alapú szerepjátékban három fő kaszt (mágus, harcos, tolvaj) található, mindhárom szakma vagy ha úgy tetszik, hivatás, a későbbiekben egészen sok irányba mozdítható el, finomítható – így össze sem lehet hasonlítani egy gyógyításra szakosodott mágust azzal, aki csak a pusztító mágiák használatára tette fel az életét, a hasonlatokat pedig napestig sorolhatnánk. A harcrendszer emlékeztethet a Baldur's Gate-re, ahol valós időben zajlanak az összecsapások, mi pedig bármikor megállíthatjuk az eseményeket, hogy az újonnan kialakult szituációkra megfelelően reagáljunk. A csapattagoknak egyszerűbb parancsokat, útmutatásokat adhatunk azzal kapcsolatban, hogy hogyan harcoljanak, a kiválasztott szereplőt pedig teljesen szabadon mozgathatjuk – a könyebb csetepatékban nincs akkora teher vállunkon, míg a későbbiekben alaposan meg kell fontolnunk, hogy kivel, mit és mikor csinálunk, különben a halál vár ránk. A játék két nehézségi fokozatot kínál, az első talán túlzottan is könnyű, a második pedig az átlagosnál is nehezebb – így azok, akik a történetért játszanak csupán, azok értelemszerűen választhatják a könyebb utat, akik pedig nem csak hogy hosszú, de nehéz kalandra számítanak, azoknak érdemes a másodikat ajánlani.

A Dragon Age távol áll a tökéletes játék fogalmától. A grafikus motor leginkább a pc-re lett kialakítva, így a konzolos változatokon jól láthatóan butítani kellett, a látvány tehát elmarad az idei évben látott legjobb játékoktól, és a néhol eltúlzott brutalitás ( a karaktereket néha beborító vérrel együtt) pedig inkább viccesre sikeredett, mint “komolyra” - ettől függetlenül a játék tartalmaz mindent, ami egy vérbeli egyjátékos szerepjátékhoz kell. Hosszú, mélyen kidolgozott történet, elágazásokkal és mellékküldetésekkel, egy újrajátszásra bíztató harcrendszerrel és sok választással; izgalmas és ha akarjuk pörgős, ha akarjuk lassan haladó, megfontolt harcokkal. A Bioware ismét kitett magáért, és bár nem a Mass Effect újító, cinematikus élményt nyújtó irányába haladt, hanem inkább visszanyúlt a klasszikus szerepjátékos gyökerekhez, egy alaposabb ismerkedés után nyugodtan mondhatjuk, hogy a Dragon Age minden ízében minőségi, páratlan tartalommal bíró szerepjáték lett.


Dragon Age: Origins

Stílus: 
Szerepjáték
Korosztály: 18+
Játékidő: 45+ óra
Multiplayer: Nincs
Kiadó/fejlesztő: EA/Bioware 
Ár: 11,900 Ft

Adatlap: Xbox 360 / PlayStation 3



 



 



Vissza
Nyomtatható verzió

|
2009-11-10 16:07:06
{{product.discount_percent}}%
{{product.popupTxt}}
+ AJÁNDÉKKAL
{{product.discount_percent}}
Eredeti ár:
{{product.orig_price}} Ft
Bruttó ár:
{{product.current_price}} Ft
{{product.current_price}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Státusz:
{{{product.status}}}
Érkezés:
{{{product.arrive_date}}}
Korábbi megjelenés:
{{product.release}}
Megjelenés:
{{product.release}}
 

Kosár tartalma: 0 tétel

Összérték: 0 Ft

www.konzolokszervize.hu
oldal tetejére